Menu

SLAAN, PRATEN, SPELEN of ZINGEN

Doelstelling

Door middel van het uitvoeren een eenvoudige muzikale training het innerlijk vermogen verkennen.

  1. Het leren aandacht te hebben voor wat er in mensen omgaat, wat ze beweegt en bezielt.
  2. Het leren inzicht krijgen in negatieve houdingen die een natuurlijk en effectief ontwikkelingsproces verhinderen.
    Fouten maken als een belangrijk deel van onze hele ontwikkeling zien; zelfs inzin-
    kingen maken deel uit van dit proces.
    Leren zien en beschrijven zonder te oordelen, dingen leren kennen zoals zij zich
    voordoen.
  3. Leren vertrouwen op bekwaamheid van eigen lichaam en geest.

 

METHODE

Toewijding

  • bewust zijn
  • concentreren, aandacht richten op de taak
  • voornemen(inzet)
  • voer de taak (eenduidig) uit zonder subjectieve interpretatie

Eenvoud (speel op je eigen niveau, niet lager, niet hoger)

  • Taak niet zelf herdefiniëren.
  • Prestatieniveau observeren i.p.v.oordelen.
  • Minder: nadenken, berekenen, oordelen, zorgen maken, bang zijn, hopen, moeite doen
  • Meer: tijd hebben, beschrijven wat er gebeurt.

Samenspel

  • Dialoog(luisteren en spreken) wees flexibel in volgen en leiden.

Contact maken/deelnemen

  • Verschil in tempo onderkennen
  • Letterlijk in de muziek
  • Respecteren van elkaars persoonlijkheid
  • Iedereen is verantwoordelijk voor het gezamenlijk succes
  • Creativiteit verrijking (zicht op verschillende kwaliteiten van de deelnemers
  • Harmonie en gelijkgerichtheid(zelfbeheersing en positie in de groep, bewustzijn)
  • Niet de nuance in verschillen/gezamenlijk doel en betrokkenheid
  • Omgangsmanieren van anderen begrijpen